Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Treść wiadomości

Zapisz dziecko!

Pages Navigation Menu

EULER 10-11 LAT

Zajęcia w Matplanecie mają pewne nienaruszalne zasady:

  • ważny jest problem
  • każdy ma prawo wybrać swoją drogę prowadzącą do rozwiązania problemu
  • uczymy myślenia a nie testów
  • nie ma współzawodnictwa
  • nie ma zadań na czas
  • każdy jest wysłuchany, ponieważ liczy się proces myślowy

Zajęcia rozpoczynają się od zadania praktycznego problemu, na który odpowiedź może dać matematyka. Problem jest analizowany w grupie, a dzieci same mają dojść do sposobu rozwiązania go.

Dzieci dyskutując uczą się od siebie i podążają dziecięcą logiką, dzięki czemu łatwiej jest im zrozumieć poszczególne zagadnienia. Nauczyciel nie wykłada im przedmiotu zgodnie z logiką dorosłego, ale moderuje grupę pilnując prawidłowości uzyskiwanych wniosków.

Prowadzący wspomaga również matematyczny zapis uzyskiwanego rozwiązania, dzięki czemu dzieci uczą się tego zapisu i w jaki sposób ułatwia one wyrażenie rozwiązania problemu. Zapis i operacje matematyczne nie są jednak celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu.

Dzięki temu podejściu potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później (nota bene, kiedy dziecko zatraci już intuicję…). Kształcimy myślenie, samodzielne identyfikowanie prawideł rządzących liczbami i zjawiskami, dzięki czemu poszerzamy horyzonty i powodujemy przyswajanie naturalnych mechanizmów „wiem, jak się nad tym zastanowić”, „wiem jak zadać pytanie” itp.

Jakie są rezultaty? Dzieci, które rozpoczynały naukę u nas mając kiepskie oceny w szkole, w ciągu semestru potrafiły wybić się na prymusów z matematyki. W wielu dzieciach zidentyfikowaliśmy prawdziwe talenty matematyczne, dzięki którym odnoszą sukcesy w konkursach i olimpiadach matematycznych.

 

ROK 1 – ZAKRES PROGRAMU:

  • Zadania logiczne
  • Teoria liczb – liczby pierwsze, własności liczb i ich konsekwencje
  • Grafy – wierzchołki, krawędzie i drogi.
  • Gry matematyczne
  • Trójkąt Pascala i ukryte w nim wzory
  • Metody mnożenia – pałeczki Napiera i inne
  • Zadania logiczne
  • Kombinatoryka i rachunek prawd opodobieostwa – określanie ilości kombinacji i szansy ich wystąpienia
  • Potęgi 2
  • Funkcje – pojęcie funkcji, wzory i wykresy funkcji

ROK 2 – ZAKRES PROGRAMU:

  • Rozwiązywanie problemów logicznych przy użyciu różnych metod i ilustracji – stosowanie różny ch strategii logicznych cz. II
  • Programowanie
  • Wielokąty – pola powierzchni, kąty
  • Arytmetyka modulo – działania, tożsamości na resztach z dzielenia
  • Gry matematyczne cz. II
  • Kryptografia czyli o kodowaniu
  • Równania z niewiadomą, rozwiązywanie, opisywanie za ich pomocą konkretnej sytuacji.
  • Kombinatoryka i rachunek prawdopodobieostwa, prawdopodobieostwo ilustrowane graficznie cz. II
  • Teoria gier – opracowywanie strategii wygrywającej
  • Matematyczne orgiami

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress