Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Treść wiadomości

Zapisz dziecko!

Pages Navigation Menu

FERMAT 4-5 LAT

Zajęcia w Matplanecie mają pewne nienaruszalne zasady:

  • ważny jest problem
  • każdy ma prawo wybrać swoją drogę prowadzącą do rozwiązania problemu
  • uczymy myślenia a nie testów
  • nie ma współzawodnictwa
  • nie ma zadań na czas
  • każdy jest wysłuchany, ponieważ liczy się proces myślowy

Zajęcia rozpoczynają się od zadania praktycznego problemu, na który odpowiedź może dać matematyka. Problem jest analizowany w grupie, a dzieci same mają dojść do sposobu rozwiązania go.

Dzieci dyskutując uczą się od siebie i podążają dziecięcą logiką, dzięki czemu łatwiej jest im zrozumieć poszczególne zagadnienia. Nauczyciel nie wykłada im przedmiotu zgodnie z logiką dorosłego, ale moderuje grupę pilnując prawidłowości uzyskiwanych wniosków.

Prowadzący wspomaga również matematyczny zapis uzyskiwanego rozwiązania, dzięki czemu dzieci uczą się tego zapisu i w jaki sposób ułatwia one wyrażenie rozwiązania problemu. Zapis i operacje matematyczne nie są jednak celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu.

Dzięki temu podejściu potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później (nota bene, kiedy dziecko zatraci już intuicję…). Kształcimy myślenie, samodzielne identyfikowanie prawideł rządzących liczbami i zjawiskami, dzięki czemu poszerzamy horyzonty i powodujemy przyswajanie naturalnych mechanizmów „wiem, jak się nad tym zastanowić”, „wiem jak zadać pytanie” itp.

Jakie są rezultaty? Dzieci, które rozpoczynały naukę u nas mając kiepskie oceny w szkole, w ciągu semestru potrafiły wybić się na prymusów z matematyki. W wielu dzieciach zidentyfikowaliśmy prawdziwe talenty matematyczne, dzięki którym odnoszą sukcesy w konkursach i olimpiadach matematycznych.

ROK 1 – ZAKRES PROGRAMU:

  • Zadania logiczne
  • Czy między liczbami są liczby?
  • Liczby naturalne – działania w zakresie 1 – 10, pojęcia mniej, więcej, równo, x razy więcej / mniej, o x więcej/mniej, szacowanie wielkości i ilości, ciągi liczb, liczby parzyste i nieparzyste
  • Ułamki zwykłe – nazywanie ułamków
  • Zbiory – podobieostwa i różnice, części wspólne, zbiory łączne, rozłączne
  • Nierówności liczbowe
  • Obserwowanie i tworzenie wzorów, szlaczków i ciągó w, segregowanie przedmiotów
  • Geometria – podstawowe figury geometryczne i ich cechy, porównania figur, pojęcie symetrii
  • Zadania logiczne – wnioskowanie z podanych danych
  • Tworzenie diagramów jako sposobu ilustrowania problemów matematycznych
  • Wstęp do komb inatoryki – tworzenie maksymalnej liczby kombinacji z podanych kolorów/ liczb itd. Użycie różnych miar i badanie relacji między przedmiotami w przestrzeni

ROK 2 – ZAKRES PROGRAMU:

  • Rozwiązywanie problemów logicznych przy użyciu różnych metod i ilustracji
  • stosowanie różnych strategii logicznych
  • Geometria – kontynuacja, pole figur, figury trójwymiarowe
  • Operacje na liczbach naturalnych – dodawanie, odejmowanie, porównywanie liczb
  • L iczby ujemne
  • Ułamki zwykłe – kontynuacja
  • Wzory powtarzalne i wzory rosnące
  • Kolejnośd zdarzeo, czas
  • Operacje na pieniądzach
  • Analiza danych (badania, ankiety, analiza wyników, graficzne ilustracje wyników) i przewidywanie wyników na podstawie dostępnych informacji oraz prawdopodobieostwo
  • Kombinatoryka – kontynuacja

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress