Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Treść wiadomości

Zapisz dziecko!

Pages Navigation Menu

GAUSS 12-13 LAT

Zajęcia w Matplanecie mają pewne nienaruszalne zasady:

  • ważny jest problem
  • każdy ma prawo wybrać swoją drogę prowadzącą do rozwiązania problemu
  • uczymy myślenia a nie testów
  • nie ma współzawodnictwa
  • nie ma zadań na czas
  • każdy jest wysłuchany, ponieważ liczy się proces myślowy

Zajęcia rozpoczynają się od zadania praktycznego problemu, na który odpowiedź może dać matematyka. Problem jest analizowany w grupie, a dzieci same mają dojść do sposobu rozwiązania go.

Dzieci dyskutując uczą się od siebie i podążają dziecięcą logiką, dzięki czemu łatwiej jest im zrozumieć poszczególne zagadnienia. Nauczyciel nie wykłada im przedmiotu zgodnie z logiką dorosłego, ale moderuje grupę pilnując prawidłowości uzyskiwanych wniosków.

Prowadzący wspomaga również matematyczny zapis uzyskiwanego rozwiązania, dzięki czemu dzieci uczą się tego zapisu i w jaki sposób ułatwia one wyrażenie rozwiązania problemu. Zapis i operacje matematyczne nie są jednak celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu.

Dzięki temu podejściu potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później (nota bene, kiedy dziecko zatraci już intuicję…). Kształcimy myślenie, samodzielne identyfikowanie prawideł rządzących liczbami i zjawiskami, dzięki czemu poszerzamy horyzonty i powodujemy przyswajanie naturalnych mechanizmów „wiem, jak się nad tym zastanowić”, „wiem jak zadać pytanie” itp.

Jakie są rezultaty? Dzieci, które rozpoczynały naukę u nas mając kiepskie oceny w szkole, w ciągu semestru potrafiły wybić się na prymusów z matematyki. W wielu dzieciach zidentyfikowaliśmy prawdziwe talenty matematyczne, dzięki którym odnoszą sukcesy w konkursach i olimpiadach matematycznych.

 

ROK 1 – ZAKRES PROGRAMU:

  • Zadania logiczne
  • Teoria liczb – liczby pierwsze, własności liczb i ich konsekwencje
  • Ciągi liczbowe, ciąg Fibonacciego
  • Grafy – wierzchołki, krawędzie, drogi i zależności między nimi
  • Twierdzenie Pitagorasa
  • Teoria liczb – liczby pierwsze, cechy podzielności, własności liczb
  • Matematyczne orgiami
  • Wielokąty – pola figur, sposoby obliczania
  • Metody mnożenia – pałeczki Napiera i inne
  • Kombinatoryka i rachunek prawdopodobieństwa
  • Funkcje – pojęcie funkcji, wzory i wykresy funkcji

ROK 2 – ZAKRES PROGRAMU:

  • Rozwiązywanie problemów logicznych przy użyciu różnych metod i ilustracji – stosowanie różnych strategii logicznych cz. II
  • Programowanie
  • Wielościany – powierzchnia i objętość
  • Ułamki okresowe – własności, zamiana na ułamek zwykły
  • Interesujące punkty trójkąta – (np. środek ciężkości), własności
  • Równania liniowe i kwadratowe, rozwiązywanie, opisywanie nimi rzeczywistości
  • Matematyczne orgiami
  • Arytmetyka modulo – operacje na resztach z dzielenia
  • Rachunek prawdopodobieństwa, określanie i porównywanie prawdopodobieństw, paradoksy.
  • Podstawowe funkcje trygonometryczne, czym są, co opisują, zależności między nimi
  • Liczby zespolone, czym są i po co są

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress