Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Treść wiadomości

Zapisz dziecko!

Pages Navigation Menu

PASCAL 6-7 LAT

Zajęcia w Matplanecie mają pewne nienaruszalne zasady:

  • ważny jest problem
  • każdy ma prawo wybrać swoją drogę prowadzącą do rozwiązania problemu
  • uczymy myślenia a nie testów
  • nie ma współzawodnictwa
  • nie ma zadań na czas
  • każdy jest wysłuchany, ponieważ liczy się proces myślowy

Zajęcia rozpoczynają się od zadania praktycznego problemu, na który odpowiedź może dać matematyka. Problem jest analizowany w grupie, a dzieci same mają dojść do sposobu rozwiązania go.

Dzieci dyskutując uczą się od siebie i podążają dziecięcą logiką, dzięki czemu łatwiej jest im zrozumieć poszczególne zagadnienia. Nauczyciel nie wykłada im przedmiotu zgodnie z logiką dorosłego, ale moderuje grupę pilnując prawidłowości uzyskiwanych wniosków.

Prowadzący wspomaga również matematyczny zapis uzyskiwanego rozwiązania, dzięki czemu dzieci uczą się tego zapisu i w jaki sposób ułatwia one wyrażenie rozwiązania problemu. Zapis i operacje matematyczne nie są jednak celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu.

Dzięki temu podejściu potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później (nota bene, kiedy dziecko zatraci już intuicję…). Kształcimy myślenie, samodzielne identyfikowanie prawideł rządzących liczbami i zjawiskami, dzięki czemu poszerzamy horyzonty i powodujemy przyswajanie naturalnych mechanizmów „wiem, jak się nad tym zastanowić”, „wiem jak zadać pytanie” itp.

Jakie są rezultaty? Dzieci, które rozpoczynały naukę u nas mając kiepskie oceny w szkole, w ciągu semestru potrafiły wybić się na prymusów z matematyki. W wielu dzieciach zidentyfikowaliśmy prawdziwe talenty matematyczne, dzięki którym odnoszą sukcesy w konkursach i olimpiadach matematycznych.

 

ROK 1 – ZAKRES PROGRAMU:

  • Czy między liczbami są liczby?
  • Zadania na myślenie logiczne i proste działania na liczbach naturalnych
  • Figury geometryczne – porównania figur geometrycznych oraz tworzenie figur przy użyciu innych figur geometrycznych, zagadnienie symetrii, powierzchnia, obwód
  • Liczby pierwsze, Wielkie liczby , Liczby trójkątne i kwadratowe, Ciągi
  • Ułamki zwykłe – nazywanie i porównywanie ułamków
  • Iteracje
  • Parzystośd
  • Zbiory – zbiory łączne i rozłączne, szukanie części wspólnej
  • Nierówności liczbowe
  • Wstęp do rachunku prawdopodobieostwa – pojęcie szansy zdarzenia
  • Kombinatoryka (tworzenie maksymalnej liczby kombinacji z podanych kolorów/ liczb itd., dowody)
  • Tworzenie planów pomieszczeo (użycie różnych miar i badanie relacji między przedmiotami)

ROK 2 – ZAKRES PROGRAMU:

  • Rozwiązywanie problemów logicznych przy uży ciu różnych metod i ilustracji – stosowanie różnych strategii logicznych
  • Geometria – wielokąty, przyległośd figur, figury 3D, pole, obwód, objętośd, kąty, transformacje figur (rotacje, przesunięcia itd.), dwiczenia wyobraźni przestrzennej
  • Wstęp do programowania
  • Algebra, liczby naturalne, liczby ujemne, mnożenie, dzielenie
  • Ułamki zwykłe – dodawanie ułamków
  • Nieskooczonośd
  • Kolejnośd zdarzeo i operacji matematycznych, czas
  • Analiza danych (badania, ankiety, analiza wyników, graficzne ilustr acje wyników, pojęcia średniej, mediany) i przewidywanie wyników na podstawie dostępnych informacji, prawdopodobieostwo
  • Operacje na pieniądzach
  • Kombinatoryka – kontynuacja
  • Matematyczne origami

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress