Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Treść wiadomości

Zapisz dziecko!

Pages Navigation Menu

PITAGORAS 8-9 LAT

Zajęcia w Matplanecie mają pewne nienaruszalne zasady:

  • ważny jest problem
  • każdy ma prawo wybrać swoją drogę prowadzącą do rozwiązania problemu
  • uczymy myślenia a nie testów
  • nie ma współzawodnictwa
  • nie ma zadań na czas
  • każdy jest wysłuchany, ponieważ liczy się proces myślowy

Zajęcia rozpoczynają się od zadania praktycznego problemu, na który odpowiedź może dać matematyka. Problem jest analizowany w grupie, a dzieci same mają dojść do sposobu rozwiązania go.

Dzieci dyskutując uczą się od siebie i podążają dziecięcą logiką, dzięki czemu łatwiej jest im zrozumieć poszczególne zagadnienia. Nauczyciel nie wykłada im przedmiotu zgodnie z logiką dorosłego, ale moderuje grupę pilnując prawidłowości uzyskiwanych wniosków.

Prowadzący wspomaga również matematyczny zapis uzyskiwanego rozwiązania, dzięki czemu dzieci uczą się tego zapisu i w jaki sposób ułatwia one wyrażenie rozwiązania problemu. Zapis i operacje matematyczne nie są jednak celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu.

Dzięki temu podejściu potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później (nota bene, kiedy dziecko zatraci już intuicję…). Kształcimy myślenie, samodzielne identyfikowanie prawideł rządzących liczbami i zjawiskami, dzięki czemu poszerzamy horyzonty i powodujemy przyswajanie naturalnych mechanizmów „wiem, jak się nad tym zastanowić”, „wiem jak zadać pytanie” itp.

Jakie są rezultaty? Dzieci, które rozpoczynały naukę u nas mając kiepskie oceny w szkole, w ciągu semestru potrafiły wybić się na prymusów z matematyki. W wielu dzieciach zidentyfikowaliśmy prawdziwe talenty matematyczne, dzięki którym odnoszą sukcesy w konkursach i olimpiadach matematycznych.

 

ROK 1 – ZAKRES PROGRAMU:

  • Zadania logiczne
  • Ułamki zwykłe – nazywanie, porównywanie, tożsamości ułamkowe, czyli różne sposoby przedstawiania tego samego ułamka
  • Ciągi liczbowe, obserwowanie reguły, kontynuowanie
  • Nieskooczonoś – pojęcie nieskooczoności, porównywanie liczebności zb iorów
  • Sumy – sumy wieloskładnikowe, układanie działao spełniających zadany warunek
  • Potęgi 2
  • „Kształty” liczb
  • Kombinatoryka i rachunek prawdopodobieostwa, określenie i porównywanie szansy zajścia zdarzenia.
  • Geometria – porównanie kształtów figur . Trój kąt – boki, kąty, powierzchnia.
  • Wielokąty – cechy charakterystyczne

ROK 2 – ZAKRES PROGRAMU:

  • Rozwiązywanie problemów logicznych przy użyciu różnych metod i ilustracji – stosowanie różnych strategii logicznych
  • Programowanie
  • Ułamki zwykłe – kontynuacja, ułamki dziesiętne
  • Ciągi i ich sumy czyli szeregi
  • Parkietaż – pokrycie płaszczyzny wielokątami.
  • Kombinatoryka i rachunek prawdopodobieostwa, cz. II
  • Zadania optymalizacyjne – szukanie minimum i maksimum
  • Liczby całkowite, przekształcenia na liczbach
  • Działania na zbiorach
  • Szacowanie
  • Przekształcenia geometryczne figur
  • Matematyczne origami

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress