Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Treść wiadomości

Zapisz dziecko!

Pages Navigation Menu

Programowanie komputerów

Nauka programowania komputerów to nie tylko zajęcie dla osób, które w przyszłości chcą tym zarabiać na życie. Programowanie komputerów to przede wszystkim nauczenie się analitycznego podchodzenia do problemów oraz logicznego sposobu artykułowania swoich oczekiwań. Komputer jest bezlitosny – nie zrozumie, jeżeli informacji nie przekaże mu się w ściśle określony sposób.

Umiejętność programowania pozwala skomunikować człowieka z maszyną, a to po pierwsze wielka rzecz sama w sobie, a po drugie olbrzymi ładunek wiary we własne siły dla młodego człowieka. „Patrz tato, ja napisałem program, w którym ten ludzik się rusza jak się naciśnie klawisz” – to daje poczucie wpływu na rzeczywistość i pomaga w innych dziedzinach dając wiarę w powodzenie.

Programowanie komputerów to również nauka konsekwencji. Programy komputerowe muszą mieć określona składnię – jeżeli jej się nie stosuje nie osiągnie się odpowiedniego efektu, a więc konieczna jest żelazna konsekwencja. I cierpliwość. Bo gdy się popełni błąd – trzeba żmudnie przeanalizować kod i znaleźć go.

Te 3 podstawowe czynniki:

  • Siła sprawcza,
  • Logika
  • Konsekwencja

Zajęcia te nie są skierowane dla dzieci szczególnie uzdolnionych informatycznie. Są dla każdego – tak jak nauka angielskiego jest dla każdego. Gdyż to czego uczymy to po prostu sposób komunikowania się z komputerem – uczymy nowego języka.

ScratchJr (6-7 lat)

W tej grupie swoją przygodę z programowaniem mogą rozpocząć najmłodsi uczniowie. Każde spotkanie to nowa historia, nowa zabawa – a przede wszystkim nowa gra tworzona przez uczniów. ScratchJr, w którym pracujemy jest środowiskiem niewymagającym od dzieci umiejętności czytania i pisania – a mimo to pozwalającym im na zdobywanie umiejętności programistycznych. Oprócz pracy przy komputerach, dzieci uczą się poprzez rozmaite zabawy – zgodnie z ideą programowania unplugged.

Scratch (8-9 lat)

Scratch jest graficznym językiem programowania stworzonym do uczenia dzieci i młodzieży podstaw programowania. Programy tworzy się w wyjątkowo łatwy, intuicyjny i atrakcyjny sposób poprzez odpowiednie łączenie ze sobą bloczków. Scratch został zaprojektowany przez Mitchela Resnicka (z Massachusetts Institute of Technology), który był pomysłodawcą klocków Lego MindStorms, więc jest mocno związany z ideologią konstrukcji Lego.

Tworzenie gier w środowisku Scratch to tylko jedna z możliwości wykorzystania tego blokowego języka programowania. Na naszych zajęciach z pomocą bloków dzieci tworzą także własne polecenia w grze Minecraft! Dzięki wykorzystaniu możliwości programu Minecratf Education Edition – ta popularna wśród dzieci gra, zyskuje zupełnie nowe – edukacyjne oblicze.

Dbamy również o różnorodność. Dlatego chcemy pokazać dzieciom także inne sposoby i podejścia do programowania – jak programowanie oparte o zdarzenia, które wykorzystujemy w środowisku Kodu Game Lab. Pozwala ono dzieciom na samodzielne tworzenie gier z grafiką 3D!

Naszym głównym celem jest nauczenie dzieci umiejętności programowania oraz logicznego i algorytmicznego myślenia. Na zajęciach będziemy rozwijać praktyczne umiejętności komunikowania z komputerem.

Alt 1 (8-9 lat)

To nasza grupa przygotowana specjalnie z myślą o miłośnikach urządzeń mobilnych – tabletów. W jej programie znajdują się narzędzia edukacyjne – takie jak Scratch, Pocket Code i Sketchware. To doskonałe programy, z pomocą których dzieci nauczą się tworzyć aplikacje mobilne. To tworzenie gier nie tylko na tablety, ale właśnie na samych tabletach!

Enter 1 (10-11 lat)

Program zajęć grupy Enter 1 oparty jest o edukacyjne środowiska programistyczne. Dzieci podczas nauki poznają podstawy programowania. Wykorzystujemy zarówno środowiska blokowe, jak i tekstowe.

Głównym elementem naszych zajęć jest praca w środowisku Small Basic, które jest doskonałym narzędziem edukacyjnym, pozwalającym na zapoznanie się z podstawowymi instrukcjami programistycznymi. Dzieci zdobywają wiedzę poprzez tworzenie gier. Te stworzone w środowisku Small Basic – dzieci mogą uruchomić na ekranach komputerów. Nie jest to jednak jedyna atrakcja podczas naszych zajęć. Bardzo chętnie wykorzystujemy środowisko App Inventor – pozwalające na tworzenie gier, które możemy instalować na smartfonach i tabletach.

Enter 2 (11-12 lat)

Jest to grupa kontynuacyjna dla uczniów, którzy ukończyli kurs na poziomie Enter 1. Zdobytą wcześniej wiedzę wykorzystujemy – poznając kolejne języki i narzędzia programistyczne. Główny nacisk kładziemy na narzędzia profesjonalne, wykorzystywane przez profesjonalnych programistów. Dlatego uczymy dzieci języków takich jak Python, czy JavaScript. Oprócz tworzenia gier, dzieci poznają podstawy tworzenia stron internetowych.

Zależy nam na tym, aby dzieci podczas kursu poznały ideę programowania obiektowego – która jest pomocna w tworzeniu dużych projektów i wykorzystywana niezależnie od języka, w jakim pracują nasi uczniowie.

Shift 1 (12-13 lat)

Program zajęć grupy Shift 1 oparty jest o edukacyjne i profesjonalne środowiska programistyczne. Dzieci podczas nauki poznają podstawy programowania z wykorzystaniem środowisk blokowych. Wykorzystujemy zarówno środowiska blokowe, jak i tekstowe.

Ważnym elementem naszych zajęć jest praca w środowisku GDevelop – pozwalającym na tworzenie rozbudowanych gier z wykorzystaniem systemu zdarzeń. Dzieci poznają komponenty takie, jak silnik fizyki – dzięki czemu oprócz podstaw programowania, mogą zdobyć wiedzę o prawach przyrody, rządzących naszym światem.

Po zapoznaniu się ze środowiskami edukacyjnymi, dzieci mają szansę na naukę profesjonalnego języka programowania – Visual Basic. Dzięki niemu poznajemy podstawy wykorzystania platformy .NET, będącej jedną z najpopularniejszych programistycznych platform.

Shift 2 (13-14 lat)

Jest to grupa kontynuacyjna dla uczniów, którzy ukończyli kurs na poziomie Shift 1. Zdobytą wcześniej wiedzę wykorzystujemy – poznając kolejne języki i narzędzia programistyczne. Główny nacisk kładziemy na narzędzia profesjonalne, wykorzystywane przez profesjonalnych programistów.

Uczymy dzieci języków takich jak Java, czy Python. Podczas zajęć tworzymy także rozbudowane projekty (także w 3D!) z wykorzystaniem silnika Godot Game Engine. Zależy nam na tym, aby dzieci podczas kursu poznały ideę programowania obiektowego – która jest pomocna w tworzeniu dużych projektów i wykorzystywana niezależnie od języka, w jakim pracują nasi uczniowie.

Ciekawostką jest, że dzieci podczas naszych zajęć poznają również podstawy języka Prolog – wykorzystywanego do programowania sztucznej inteligencji.

Control 1 (12-16 lat)

To kurs dla absolwentów grup Enter 2 i Shift 2. Uczniowie podczas kursu rozwijają swoją wiedzę programistyczną w oparciu o język Python – a w szczególności jego moduł PyGame. Uczymy uczestników także języka C# i doskonalimy u nich ich obiektowe spojrzenie na programowanie. Jest ono niezbędne także podczas pracy ze środowiskiem Unity – w którym uczniowie tworzą rozbudowane gry 3D.

Podczas kursu oprócz wiedzy programistycznej, uczymy uczestników samodzielnego tworzenia grafik 3D z wykorzystaniem popularnego narzędzia – blender3D.

Control 2 (12-16 lat)

Podstawą tego kursu jest środowisko Unity. Uczestnicy mają okazję na zaawansowane programowanie w języku C#, tworzenie gier w 2D i 3D. Nie obce są uczestnikom pojęcia takie jak: kolizje, dźwięki, Pathfinding, Interfejs, Sprite, API reklam, praticles, systemy zdarzeń (eventy).

 

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress