Czym jest metoda Matplaneta

Dla kogo przeznaczone są zajęcia Matplanety?

Czym różnią się zajęcia Matplanety od szkolnych zajęć lekcji Matematyki

Jaka jest pełna oferta Matplanety?
OPIS KURSU
Zajęcia w Matplanecie mają pewne nienaruszalne zasady:
- ważny jest problem
- każdy ma prawo wybrać swoją drogę prowadzącą do rozwiązania problemu
- uczymy myślenia a nie testów
- nie ma współzawodnictwa
- nie ma zadań na czas
- każdy jest wysłuchany, ponieważ liczy się proces myślowy
Zajęcia rozpoczynają się od zadania praktycznego problemu, na który odpowiedź może dać matematyka. Problem jest analizowany w grupie, a dzieci same mają dojść do sposobu rozwiązania go.
Dzieci dyskutując uczą się od siebie i podążają dziecięcą logiką, dzięki czemu łatwiej jest im zrozumieć poszczególne zagadnienia. Nauczyciel nie wykłada im przedmiotu zgodnie z logiką dorosłego, ale moderuje grupę pilnując prawidłowości uzyskiwanych wniosków.
Prowadzący wspomaga również matematyczny zapis uzyskiwanego rozwiązania, dzięki czemu dzieci uczą się tego zapisu i w jaki sposób ułatwia one wyrażenie rozwiązania problemu. Zapis i operacje matematyczne nie są jednak celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu.
Dzięki temu podejściu potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później (nota bene, kiedy dziecko zatraci już intuicję…). Kształcimy myślenie, samodzielne identyfikowanie prawideł rządzących liczbami i zjawiskami, dzięki czemu poszerzamy horyzonty i powodujemy przyswajanie naturalnych mechanizmów „wiem, jak się nad tym zastanowić”, „wiem jak zadać pytanie” itp.
Jakie są rezultaty? Dzieci, które rozpoczynały naukę u nas mając kiepskie oceny w szkole, w ciągu semestru potrafiły wybić się na prymusów z matematyki. W wielu dzieciach zidentyfikowaliśmy prawdziwe talenty matematyczne, dzięki którym odnoszą sukcesy w konkursach i olimpiadach matematycznych.
ROK 1 – ZAKRES PROGRAMU:
- Zadania logiczne
- Czy między liczbami są liczby?
- Liczby naturalne – działania w zakresie 1 – 10, pojęcia mniej, więcej, równo, x razy więcej / mniej, o x więcej/mniej, szacowanie wielkości i ilości, ciągi liczb, liczby parzyste i nieparzyste
- Ułamki zwykłe – nazywanie ułamków
- Zbiory – podobieństwa i różnice, części wspólne, zbiory łączne, rozłączne
- Nierówności liczbowe
- Obserwowanie i tworzenie wzorów, szlaczków i ciągó w, segregowanie przedmiotów
- Geometria – podstawowe figury geometryczne i ich cechy, porównania figur, pojęcie symetrii
- Zadania logiczne – wnioskowanie z podanych danych
- Tworzenie diagramów jako sposobu ilustrowania problemów matematycznych
- Wstęp do kombinatoryki – tworzenie maksymalnej liczby kombinacji z podanych kolorów/ liczb itd. Użycie różnych miar i badanie relacji między przedmiotami w przestrzeni
ROK 2 – ZAKRES PROGRAMU:
- Rozwiązywanie problemów logicznych przy użyciu różnych metod i ilustracji stosowanie różnych strategii logicznych
- Geometria – kontynuacja, pole figur, figury trójwymiarowe
- Operacje na liczbach naturalnych – dodawanie, odejmowanie, porównywanie liczb
- Liczby ujemne
- Ułamki zwykłe – kontynuacja
- Wzory powtarzalne i wzory rosnące
- Kolejność zdarzeń, czas
- Operacje na pieniądzach
- Analiza danych (badania, ankiety, analiza wyników, graficzne ilustracje wyników) i przewidywanie wyników na podstawie dostępnych informacji oraz prawdopodobieostwo
- Kombinatoryka – kontynuacja

OPIS KURSU
Zajęcia w Matplanecie mają pewne nienaruszalne zasady:
- ważny jest problem
- każdy ma prawo wybrać swoją drogę prowadzącą do rozwiązania problemu
- uczymy myślenia a nie testów
- nie ma współzawodnictwa
- nie ma zadań na czas
- każdy jest wysłuchany, ponieważ liczy się proces myślowy
Zajęcia rozpoczynają się od zadania praktycznego problemu, na który odpowiedź może dać matematyka. Problem jest analizowany w grupie, a dzieci same mają dojść do sposobu rozwiązania go.
Dzieci dyskutując uczą się od siebie i podążają dziecięcą logiką, dzięki czemu łatwiej jest im zrozumieć poszczególne zagadnienia. Nauczyciel nie wykłada im przedmiotu zgodnie z logiką dorosłego, ale moderuje grupę pilnując prawidłowości uzyskiwanych wniosków.
Prowadzący wspomaga również matematyczny zapis uzyskiwanego rozwiązania, dzięki czemu dzieci uczą się tego zapisu i w jaki sposób ułatwia one wyrażenie rozwiązania problemu. Zapis i operacje matematyczne nie są jednak celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu.
Dzięki temu podejściu potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później (nota bene, kiedy dziecko zatraci już intuicję…). Kształcimy myślenie, samodzielne identyfikowanie prawideł rządzących liczbami i zjawiskami, dzięki czemu poszerzamy horyzonty i powodujemy przyswajanie naturalnych mechanizmów „wiem, jak się nad tym zastanowić”, „wiem jak zadać pytanie” itp.
Jakie są rezultaty? Dzieci, które rozpoczynały naukę u nas mając kiepskie oceny w szkole, w ciągu semestru potrafiły wybić się na prymusów z matematyki. W wielu dzieciach zidentyfikowaliśmy prawdziwe talenty matematyczne, dzięki którym odnoszą sukcesy w konkursach i olimpiadach matematycznych.
ROK 1 – ZAKRES PROGRAMU:
- Czy między liczbami są liczby?
- Zadania na myślenie logiczne i proste działania na liczbach naturalnych
- Figury geometryczne – porównania figur geometrycznych oraz tworzenie figur przy użyciu innych figur geometrycznych, zagadnienie symetrii, powierzchnia, obwód
- Liczby pierwsze, Wielkie liczby , Liczby trójkątne i kwadratowe, Ciągi
- Ułamki zwykłe – nazywanie i porównywanie ułamków
- Iteracje
- Parzystość
- Zbiory – zbiory łączne i rozłączne, szukanie części wspólnej
- Nierówności liczbowe
- Wstęp do rachunku prawdopodobieństwa – pojęcie szansy zdarzenia
- Kombinatoryka (tworzenie maksymalnej liczby kombinacji z podanych kolorów/ liczb itd., dowody)
- Tworzenie planów pomieszczeń (użycie różnych miar i badanie relacji między przedmiotami)
ROK 2 – ZAKRES PROGRAMU:
- Rozwiązywanie problemów logicznych przy użyciu różnych metod i ilustracji – stosowanie różnych strategii logicznych
- Geometria – wielokąty, przyległość figur, figury 3D, pole, obwód, objętość, kąty, transformacje figur (rotacje, przesunięcia itd.), ćwiczenia wyobraźni przestrzennej
- Wstęp do programowania
- Algebra, liczby naturalne, liczby ujemne, mnożenie, dzielenie
- Ułamki zwykłe – dodawanie ułamków
- Nieskończoności
- Kolejność zdarzeń i operacji matematycznych, czas
- Analiza danych (badania, ankiety, analiza wyników, graficzne ilustr acje wyników, pojęcia średniej, mediany) i przewidywanie wyników na podstawie dostępnych informacji,
- Prawdopodobieństwo
- Operacje na pieniądzach
- Kombinatoryka – kontynuacja
- Matematyczne origami

OPIS KURSU
Zajęcia w Matplanecie mają pewne nienaruszalne zasady:
- ważny jest problem
- każdy ma prawo wybrać swoją drogę prowadzącą do rozwiązania problemu
- uczymy myślenia a nie testów
- nie ma współzawodnictwa
- nie ma zadań na czas
- każdy jest wysłuchany, ponieważ liczy się proces myślowy
Zajęcia rozpoczynają się od zadania praktycznego problemu, na który odpowiedź może dać matematyka. Problem jest analizowany w grupie, a dzieci same mają dojść do sposobu rozwiązania go.
Dzieci dyskutując uczą się od siebie i podążają dziecięcą logiką, dzięki czemu łatwiej jest im zrozumieć poszczególne zagadnienia. Nauczyciel nie wykłada im przedmiotu zgodnie z logiką dorosłego, ale moderuje grupę pilnując prawidłowości uzyskiwanych wniosków.
Prowadzący wspomaga również matematyczny zapis uzyskiwanego rozwiązania, dzięki czemu dzieci uczą się tego zapisu i w jaki sposób ułatwia one wyrażenie rozwiązania problemu. Zapis i operacje matematyczne nie są jednak celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu.
Dzięki temu podejściu potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później (nota bene, kiedy dziecko zatraci już intuicję…). Kształcimy myślenie, samodzielne identyfikowanie prawideł rządzących liczbami i zjawiskami, dzięki czemu poszerzamy horyzonty i powodujemy przyswajanie naturalnych mechanizmów „wiem, jak się nad tym zastanowić”, „wiem jak zadać pytanie” itp.
Jakie są rezultaty? Dzieci, które rozpoczynały naukę u nas mając kiepskie oceny w szkole, w ciągu semestru potrafiły wybić się na prymusów z matematyki. W wielu dzieciach zidentyfikowaliśmy prawdziwe talenty matematyczne, dzięki którym odnoszą sukcesy w konkursach i olimpiadach matematycznych.
ROK 1 – ZAKRES PROGRAMU:
- Zadania logiczne
- Teoria liczb – liczby pierwsze, własności liczb i ich konsekwencje
- Grafy – wierzchołki, krawędzie i drogi.
- Gry matematyczne
- Trójkąt Pascala i ukryte w nim wzory
- Metody mnożenia – pałeczki Napiera i inne
- Zadania logiczne
- Kombinatoryka i rachunek prawd opodobieostwa – określanie ilości kombinacji i szansy ich wystąpienia
- Potęgi 2
- Funkcje – pojęcie funkcji, wzory i wykresy funkcji
ROK 2 – ZAKRES PROGRAMU:
- Rozwiązywanie problemów logicznych przy użyciu różnych metod i ilustracji – stosowanie różny ch strategii logicznych cz. II
- Programowanie
- Wielokąty – pola powierzchni, kąty
- Arytmetyka modulo – działania, tożsamości na resztach z dzielenia
- Gry matematyczne cz. II
- Kryptografia czyli o kodowaniu
- Równania z niewiadomą, rozwiązywanie, opisywanie za ich pomocą konkretnej sytuacji.
- Kombinatoryka i rachunek prawdopodobieostwa, prawdopodobieostwo ilustrowane graficznie cz. II
- Teoria gier – opracowywanie strategii wygrywającej
- Matematyczne orgiami
OPIS KURSU
Zajęcia w Matplanecie mają pewne nienaruszalne zasady:
- ważny jest problem
- każdy ma prawo wybrać swoją drogę prowadzącą do rozwiązania problemu
- uczymy myślenia a nie testów
- nie ma współzawodnictwa
- nie ma zadań na czas
- każdy jest wysłuchany, ponieważ liczy się proces myślowy
Zajęcia rozpoczynają się od zadania praktycznego problemu, na który odpowiedź może dać matematyka. Problem jest analizowany w grupie, a dzieci same mają dojść do sposobu rozwiązania go.
Dzieci dyskutując uczą się od siebie i podążają dziecięcą logiką, dzięki czemu łatwiej jest im zrozumieć poszczególne zagadnienia. Nauczyciel nie wykłada im przedmiotu zgodnie z logiką dorosłego, ale moderuje grupę pilnując prawidłowości uzyskiwanych wniosków.
Prowadzący wspomaga również matematyczny zapis uzyskiwanego rozwiązania, dzięki czemu dzieci uczą się tego zapisu i w jaki sposób ułatwia one wyrażenie rozwiązania problemu. Zapis i operacje matematyczne nie są jednak celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu.
Dzięki temu podejściu potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później (nota bene, kiedy dziecko zatraci już intuicję…). Kształcimy myślenie, samodzielne identyfikowanie prawideł rządzących liczbami i zjawiskami, dzięki czemu poszerzamy horyzonty i powodujemy przyswajanie naturalnych mechanizmów „wiem, jak się nad tym zastanowić”, „wiem jak zadać pytanie” itp.
Jakie są rezultaty? Dzieci, które rozpoczynały naukę u nas mając kiepskie oceny w szkole, w ciągu semestru potrafiły wybić się na prymusów z matematyki. W wielu dzieciach zidentyfikowaliśmy prawdziwe talenty matematyczne, dzięki którym odnoszą sukcesy w konkursach i olimpiadach matematycznych.
ROK 1 – ZAKRES PROGRAMU:
- Zadania logiczne
- Teoria liczb – liczby pierwsze, własności liczb i ich konsekwencje
- Ciągi liczbowe, ciąg Fibonacciego
- Grafy – wierzchołki, krawędzie, drogi i zależności między nimi
- Twierdzenie Pitagorasa
- Teoria liczb – liczby pierwsze, cechy podzielności, własności liczb
- Matematyczne orgiami
- Wielokąty – pola figur, sposoby obliczania
- Metody mnożenia – pałeczki Napiera i inne
- Kombinatoryka i rachunek prawdopodobieństwa
- Funkcje – pojęcie funkcji, wzory i wykresy funkcji
ROK 2 – ZAKRES PROGRAMU:
- Rozwiązywanie problemów logicznych przy użyciu różnych metod i ilustracji – stosowanie różnych strategii logicznych cz. II
- Programowanie
- Wielościany – powierzchnia i objętość
- Ułamki okresowe – własności, zamiana na ułamek zwykły
- Interesujące punkty trójkąta – (np. środek ciężkości), własności
- Równania liniowe i kwadratowe, rozwiązywanie, opisywanie nimi rzeczywistości
- Matematyczne orgiami
- Arytmetyka modulo – operacje na resztach z dzielenia
- Rachunek prawdopodobieństwa, określanie i porównywanie prawdopodobieństw, paradoksy.
- Podstawowe funkcje trygonometryczne, czym są, co opisują, zależności między nimi
- Liczby zespolone, czym są i po co są
OPIS KURSU
Program zajęć zawiera aktualne wytyczne Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i jest nakierowany na powtórzenie niezbędnych wiadomości, zapoznanie się z typowymi zadaniami maturalnymi i przygotowywanie uczniów do sprawnego i poprawnego rozwiązywania testów egzaminacyjnych. W ramach każdego kursu zapewniamy wszelkie materiały do nauki – repetytorium do pracy na zajęciach zawierające teorię i zadania oraz specjalnie przygotowane skrypty z zadaniami egzaminacyjnymi. Każde zajęcia w ramach kursu rozpoczynają się wstępem teoretycznym i omówieniem najczęściej pojawiających się zadań egzaminacyjnych. Dalsza część zajęć polega na samodzielnym rozwiązywaniu zadań przez uczniów i omawianiu ich wraz z nauczycielem i innymi kursantami. Po każdych zajęciach uczniowie dostają pakiet zadań utrwalających materiał. Wszelkie niejasności i problemy z prac domowych wyjaśniane są przez wykładowcę na konsultacjach odbywających się po zajęciach lub w innym ustalonym terminie. W ramach kursu odbędą się dwa sprawdziany weryfikujące wiedzę, które zostaną dokładne omówione indywidualnie.
Kurs przygotowujący do matury rozszerzonej MATEMATYKA
- Rozpoczęcie kursu 23.10.19
- Zakończenie kursu 26.04.19 (tydzień przed egzaminami)
- Cotygodniowe spotkania 1x180minut (24 spotkania, 96h lekcyjnych
- 24 h regularnej pracy w domu (w formie prac domowych i zestawów do samodzielnej nauki + konsultacje z prac domowych)
- 2 testy próbne – początek stycznia i połowa marca (dodatkowe 2x2h)
- Materiały: repetytorium do zajęć z nauczycielem + zadania maturalne podzielone na poszczególne działy w formie skryptu jako prace domowe + egzaminy maturalne w formie skryptu
Kursy prowadzi Milena Ojrzyńska. Milena jest inżynierem po politechnice Warszawskiej na kierunki Fizyka Techniczna. Obecnie kontynuuje naukę na studiach magisterskich i jest pracownikiem Wydziału Fizyki. Posiada wieloletnie doświadczenie w przygotowaniu uczniów do różnych egzaminów a nauczenie matematyki i fizyki jest jej pasją.

OPIS KURSU
Program zajęć zawiera aktualne wytyczne Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i jest nakierowany na powtórzenie niezbędnych wiadomości, zapoznanie się z typowymi zadaniami maturalnymi i przygotowywanie uczniów do sprawnego i poprawnego rozwiązywania testów egzaminacyjnych. W ramach każdego kursu zapewniamy wszelkie materiały do nauki – repetytorium do pracy na zajęciach zawierające teorię i zadania oraz specjalnie przygotowane skrypty z zadaniami egzaminacyjnymi. Każde zajęcia w ramach kursu rozpoczynają się wstępem teoretycznym i omówieniem najczęściej pojawiających się zadań egzaminacyjnych. Dalsza część zajęć polega na samodzielnym rozwiązywaniu zadań przez uczniów i omawianiu ich wraz z nauczycielem i innymi kursantami. Po każdych zajęciach uczniowie dostają pakiet zadań utrwalających materiał. Wszelkie niejasności i problemy z prac domowych wyjaśniane są przez wykładowcę na konsultacjach odbywających się po zajęciach lub w innym ustalonym terminie. W ramach kursu odbędą się dwa sprawdziany weryfikujące wiedzę, które zostaną dokładne omówione indywidualnie.
Kurs przygotowujący do matury podstawowej MATEMATYKA
• Rozpoczęcie kursu po 23.09.19
• Zakończenie kursu 26.04.19 (tydzień przed egzaminami)
• Cotygodniowe spotkania 1x180minut (24 spotkania, 96h lekcyjnych)
• 24 h regularnej pracy w domu (w formie prac domowych i zestawów do samodzielnej nauki + konsultacje z prac domowych)
• 2 testy próbne – początek stycznia i połowa marca (dodatkowe 2x2h)
• Materiały: repetytorium do zajęć z nauczycielem + zadania maturalne podzielone na poszczególne działy w formie skryptu jako prace domowe + egzaminy maturalne w formie skryptu
Kursy prowadzi Milena Ojrzyńska. Milena jest inżynierem po politechnice Warszawskiej na kierunki Fizyka Techniczna. Obecnie kontynuuje naukę na studiach magisterskich i jest pracownikiem Wydziału Fizyki. Posiada wieloletnie doświadczenie w przygotowaniu uczniów do różnych egzaminów a nauczenie matematyki i fizyki jest jej pasją.

OPIS KURSU
W ramach nauki przedmiotów ścisłych oferujemy kursy przygotowujące uczniów do testów ósmoklasisty oraz matur na poziomie podstawowym i rozszerzonym z matematyki, a także kurs maturalny z fizyki rozszerzonej. Program zajęć zawiera aktualne wytyczne Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i jest nakierowany na powtórzenie niezbędnych wiadomości, zapoznanie się z typowymi zadaniami maturalnymi i przygotowanie uczniów do sprawnego i poprawnego rozwiązywania testów egzaminacyjnych.
W ramach każdego kursu zapewniamy wszelkie materiały do nauki – repetytorium do pracy na zajęciach zawierające teorię i zadania oraz specjalnie przygotowane skrypty z zadaniami egzaminacyjnymi. Każde zajęcia w ramach kursu rozpoczynają się wstępem teoretycznym i omówieniem najczęściej pojawiających się zadań egzaminacyjnych. Dalsza część zajęć polega na samodzielnym rozwiązywaniu zadań przez uczniów i omawianiu ich wraz z nauczycielem i innymi kursantami. Po każdych zajęciach uczniowie dostają pakiet zadań utrwalających materiał. Wszelkie niejasności i problemy z prac domowych wyjaśniane są przez wykładowcę na konsultacjach odbywających się po zajęciach lub w innym ustalonym terminie. W ramach kursu odbędą się dwa sprawdziany weryfikujące wiedzę, które zostaną dokładne omówione indywidualnie.
Kurs przygotowujący do egzaminu 8-klasisty MATEMATYKA
• Rozpoczęcie kursu 28.10.19
• Zakończenie kursu 5.04.19 (tydzień przed egzaminami)
• Cotygodniowe spotkania 1×90 minut (20 spotkania 40h lekcyjnych)
• 20h regularnej pracy w domu (w formie prac domowych i zestawów do samodzielnej nauki + konsultacje z prac domowych 30/45 minut po zajęciach jeśli wystąpiły problemy z pracą domową)
• 2 testy próbne – początek stycznia i połowa marca (dodatkowe 2x100min)
• Materiały: podręcznik + arkusze egzaminacyjne w formie skryptu
Kursy prowadzi Milena Ojrzyńska. Milena jest inżynierem po politechnice Warszawskiej na kierunki Fizyka Techniczna. Obecnie kontynuuje naukę na studiach magisterskich i jest pracownikiem Wydziału Fizyki. Posiada wieloletnie doświadczenie w przygotowaniu uczniów do różnych egzaminów a nauczenie matematyki i fizyki jest jej pasją.
OPIS KURSU
Wyciągarka – wyciągniemy Twoje dziecko z matematycznych problemów! Podróż po Matplanecie stanie się fascynującą przygodą w świecie liczb! Odkryjemy najgłębsze sekrety matematyki i zobaczymy, że może być ona łatwa, przyjemna i fascynująca.
Jak to robimy?
Zaczynamy od intuicji! Pragniemy by Twoje dziecko zrozumiało matematykę, a nie nauczyło się zbioru zasad i reguł na pamięć, które w żadne sposób nie przybliżają go do rozumienia matematyki.Pamiętaj, że od dobrej intuicji matematycznej już krótka droga do bycia prawdziwym mistrzem w świecie liczb!
Program wyciągarka dla klas 7
Liczby i działania na liczbach.
Mistrz rachunków – działania na liczbach naturalnych ujemnych, pierwiastkach i potęgach!
Ułamki zwykłe i dziesiętne.
Odpowiemy na pytanie, czy da się podzielić kwadratową pizzę na siedem równych kawałków, które nie są trójkątami i prostokątami.
Czy w sklepie płacimy ułamkami dziesiętnymi?
Geometria.
Będziemy poruszać się po fascynującym świecie figur płaskich i sześciennych.
Sprawdzimy ile dm^3 wody zmieści się w akwarium i w stożku. Ile siatek ma graniastosłup i skąd się wzięły te wszystkie wzory na pola i objętość.
Szczegółowy zakres programu:
Liczby i działania na liczbach.
- Działania na liczbach dodatnich i ujemnych
- wyrażenia algebraiczne
- równania
- potęgi i pierwiastki
Ułamki zwykłe i dziesiętne.
- Obrazowe przedstawianie ułamków
- Zadania z treścią
- Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych
- Porównywanie ułamków
Geometria.
- Mierzenie i nazywanie kątów
- Rozpoznawanie figur geometrycznych i znajomość ich podstawowych cech.
- Pola i obwody czworokątów (prostokąt, kwadrat, równoległobok, romb, trapez)
- Pola i objętość graniastosłupów
- Jednostki pola i objętości
- Siatki graniastosłupów.
OPIS KURSU
Wyciągarka – wyciągniemy Twoje dziecko z matematycznych problemów! Podróż po Matplanecie stanie się fascynującą przygodą w świecie liczb! Odkryjemy najgłębsze sekrety matematyki i zobaczymy, że może być ona łatwa, przyjemna i fascynująca.
Jak to robimy?
Zaczynamy od intuicji! Pragniemy by Twoje dziecko zrozumiało matematykę, a nie nauczyło się zbioru zasad i reguł na pamięć, które w żadne sposób nie przybliżają go do rozumienia matematyki.
Pamiętaj, że od dobrej intuicji matematycznej już krótka droga do bycia prawdziwym mistrzem w świecie liczb!
Program wyciągarka dla klas 6
Liczby i działania na liczbach.
Mistrz rachowania – jak wykonywać szybko i skutecznie obliczenia!
Odpowiemy na pytanie, gdzie w otaczającym nas świecie, można spotkać liczby ujemne i jak dodawać i mnożyć te liczby?
Ułamki zwykłe i dziesiętne.
Ułamki w świecie gier! Sprawdzimy kto potrafi ułożyć pizzę z różnych kawałków! Zmierzymy się z zagadkami logicznymi i znajdziemy zastosowanie ułamków w naszym życiu codziennym i wielu grach.
Geometria.
Postawimy przed naszymi uczniami bardzo dużo pytań! Z jakich kształtów kafelek możemy zbudować podłogę? Czy większa działka oznacza, że będziemy potrzebować dłuższego płotu? Ile siatek ma sześcian? Skąd się wzięły te wszystkie wzory na pola, obwody i objętość.
Szczegółowy zakres programu:
Liczby i działania na liczbach.
- Sprytne rachunki w pamięci i na papierze
- Działania pisemne: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie
- Potęgowanie liczb
- Liczby dodatnie i ujemne
- Wyrażenia algebraiczne
Ułamki zwykłe i dziesiętne.
- Obrazowe przedstawianie ułamków
- Zadania z treścią
- Dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie ułamków zwykłych
- Dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych
- Porównywanie ułamków
Geometria.
- mierzenie i nazywanie kątów
- rozpoznawanie figur geometrycznych i znajomość ich podstawowych cech.
- pola i obwody czworokątów (prostokąt, kwadrat, równoległobok, romb, trapez)
- pola i objętość graniastosłupów
OPIS KURSU
Wyciągarka – wyciągniemy Twoje dziecko z matematycznych problemów! Podróż po Matplanecie stanie się fascynującą przygodą w świecie liczb! Odkryjemy najgłębsze sekrety matematyki i zobaczymy, że może być ona łatwa, przyjemna i fascynująca.
Jak to robimy?
Zaczynamy od intuicji! Pragniemy by Twoje dziecko zrozumiało matematykę, a nie nauczyło się zbioru zasad i reguł na pamięć, które w żadne sposób nie przybliżają go do rozumienia matematyki.
Pamiętaj, że od dobrej intuicji matematycznej już krótka droga do bycia prawdziwym mistrzem w świecie liczb!
Program wyciągarka dla klas 5
Liczby i działania na liczbach.
Mistrz rachunków – działania na liczbach naturalnych i ujemnych!
Zdecydujemy, które działanie stanie na podium kolejności wykonywania działań i co ma wspólnego witraż z mnożeniem.
Ułamki zwykłe i dziesiętne.
Czy ułamki schowały się w grach, a może w sklepie? Sprawdzimy to!
Geometria.
Na Matplanecie będziemy wędrować po świecie figur płaskich i przestrzennych. Nauczymy się rozróżniać rodzaje wielokątów i graniastosłupów. Dowiemy się w jaki sposób powstały wzory na pole i co to dokładnie jest objętość.
Szczegółowy zakres programu:
Liczby i działania na liczbach.
- Kolejność wykonywania działań
- Ciekawe metody rachowania w pamięci
- Działania pisemne – dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie.
- Wielokrotności i dzielniki
- Liczby pierwsze i złożone
- Zadania z treścią.
Ułamki zwykłe i dziesiętne:
- obrazowe przedstawianie ułamków
- rozszerzanie i skracanie ułamków
- dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie ułamków zwykłych
- dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie ułamków dziesiętnych
- porównywanie ułamków
Geometria.
- mierzenie i nazywanie kątów
- rozpoznawanie figur geometrycznych i znajomość ich podstawowych cech.
- pola i obwody czworokątów (prostokąt, kwadrat, równoległobok, romb, trapez)
OPIS KURSU
Wyciągarka – wyciągniemy Twoje dziecko z matematycznych problemów!
Podróż po Matplanecie stanie się fascynującą przygodą w świecie liczb! Odkryjemy najgłębsze sekrety matematyki i zobaczymy, że może być ona łatwa, przyjemna i fascynująca.
Jak to robimy?
Zaczynamy od intuicji! Pragniemy by Twoje dziecko zrozumiało matematykę, a nie nauczyło się zbioru zasad i reguł na pamięć, które w żadne sposób nie przybliżają go do rozumienia matematyki.
Pamiętaj, że od dobrej intuicji matematycznej już krótka droga do bycia prawdziwym mistrzem w świecie liczb!
Program wyciągarka dla klas 4
Liczby i działania na liczbach.
- Sprytne liczenie, czyli jak stać się mistrzem, szybkiego rachowania.
- Kolejność wykonywania działań – odpowiemy na pytanie, czy naprawdę jest istotna?
- Działania na dużych liczbach, mnożenie pisemne, czy mnożenie witrażowe, która metoda jest lepsza?
Ułamki zwykłe i dziesiętne.
Czy w codziennym życiu spotykamy się z ułamkami? Czy możemy nazwać połowę jabłka 4/8, a całość 4/10 + 3/5?
Geometria.
Jaka jest różnica między polem i obwodem? Czy możemy zmierzyć obwód za pomocą sznurka? W jakim świecie ukryły się płaszczaki, figur płaskich czy przestrzennych?
Szczegółowy zakres programu:
Liczby i działania na liczbach.
- Zadania tekstowe
- Sprytne rachunki
- Rachunki pamięciowe
- Działania pisemne – dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie.
- Kolejność wykonywania działań
- Dzielenie z resztą
- O ile więcej, o ile mniej, o ile razy więcej, o ile razy mniej
- jednostki długości, masy, kalendarz i zegar
Ułamki zwykłe i dziesiętne:
- obrazowe przedstawianie ułamków
- rozszerzanie i skracanie ułamków
- dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych
- różne zapisy tego samego ułamka dziesiętnego
- dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych
- porównywanie ułamków
Geometria.
- mierzenie i nazywanie kątów
- rozpoznawanie figur geometrycznych i znajomość ich podstawowych cech.
- pola i obwody prostokątów i kwadratów
- rozpoznawanie prostopadłościanów i sześcianów